Ferie-jobb - en win-win situation
Vi vill att fler unga på Lidingö får Feriejobb. Om det skrev vår gruppledare Annica Grimlund i en debattartikel häromveckan.
%20(2)%20(2)%20Annica%20vinter.jpg)
Vi socialdemokrater vet att Lidingö stad står inför stora utmaningar när det gäller att rekrytera personal inom välfärden. Att erbjuda feriejobb kan vara ett led till framtida rekryteringar som stad och företag går miste om genom att inte erbjuda feriejobb. Att få inblick i vad ett arbete innebär kan det vara avgörande för den unges framtida
yrkesval. Med feriejobb får ungdomar lära ta ansvar och kan odla kontakter och nätverk. Vill vi ge alla ungdomar chansen till feriejobb, för deras skull och för att det gynnar samhällsnyttan på kort – och lång sikt.
I princip alla kommuner inom Stockholms län erbjuder skolungdomar över 15 år feriejobb inom kommunens verksamheter.
Istället för att säga nej till feriejobb och försvåra framtida rekryteringar borde Moderaterna, Lidingöpartiet och Sverigedemokraterna förstå att det är en win-win för både ungdomar, staden och företagen.
Annica Grimlund, gruppledare (S)
![Till [2026-02-23] Ferie-jobb - en win-win situation startsida](/images/18.2123a3e018ec17b159e6366/1713379440338/Lidingo%CC%88%20logotyp_lokal_liggande_vit.png)